Ένα συνονθύλευμα λανθασμένων χειρισμών και παραλείψεων οδήγησε στο δυστύχημα στα Τέμπη.
Και μέσα σε αυτό το συνονθύλευμα λαθών, που επισημαίνει ο επιθεωρητής, δεν βρισκόταν πουθενά η δική του ευθύνη παρά το γεγονός πως ήταν ο άνθρωπος που επέβλεπε ως προϊστάμενος την ομαλή κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών.
Όπως ισχυρίστηκε ο ίδιος στην απολογία του το πολύνεκρο δυστύχημα έγινε εξαιτίας των λανθασμένων χειρισμών του 59χρονου σταθμάρχη, της μη τήρησης του ωραρίου από τους προηγούμενους δύο σταθμάρχες αλλά και την παράλειψη των μηχανοδηγών των δύο αμαξοστοιχιών πως έχουν μπει σε αντίθετο ρεύμα.
Όλα τα παραπάνω δεν κατάφεραν να πείσουν τον ανακριτή ο οποίος διέταξε την προφυλάκιση του επιθεωρητή.
«Κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος εκείνος που απλά πρότεινε τις βάρδιες προς τη διεύθυνση κυκλοφορίας. Πρόκειται για μια απόφαση σκοπιμότητας. Παραβιάζεται ευθέως η αρχή της αναλογικότητας καθότι αφέθηκαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους εκείνοι οι οποίοι εγκατάλειψαν την βάρδια τους» δήλωσε ο συνήγορος του επιθεωρητή, Γιάννης Γλύκας.
Το πολυσέλιδο υπόμνημα
Ο 62χρονος πέρασε το κατώφλι του δικαστικού μεγάρου λίγο μετά τις 3 το μεσημέρι της Πέμπτης. Κατέθεσε το ογκωδέστατο υπόμνημα των 100 σελίδων και ύστερα από μια μαραθώνια απολογία κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος λίγο μετά τα μεσάνυχτα.
«Με το απολογητικό μας υπόμνημα αναδείξαμε όλες εκείνες τις πτυχές της δικής του καθημερινής δράσης και εποπτείας» σημείωσε ο κ. Γλύκας.
Ο επιθεωρητής επεσήμανε πως ναι μεν εκείνος έβγαλε το πρόγραμμα των βαρδιών αλλά την τελική έγκριση την έδωσε ο διευθυντής κυκλοφορίας που σκοτώθηκε πρόσφατα σε τροχαίο.
Ισχυρίστηκε δε πως τον περασμένο Ιανουάριο του παρουσίασαν τον νεοπροσληφθέντα 59χρονο σταθμάρχη ως έτοιμο να αναλάβει μόνος του νυχτερινή βάρδια και ως τέτοιον τον αξιοποίησε στην κατανομή βαρδιών.
«Στις 25 Ιανουαρίου, με την τοποθέτηση των νεοπροσληφθέντων σταθμαρχών πραγματοποίησα συνάντηση στα γραφεία επιθεώρησης της Λάρισας, όπου τόνισα τόσο εγώ, όσο και οι κεντρικοί σταθμάρχες, πως εάν νιώσουν οποιαδήποτε αδυναμία ως προς τα καθήκοντά τους να το αναφέρουν. Ουδείς από τους κεντρικούς σταθμάρχες μου ανέφερε την οποιαδήποτε παρατήρηση για τους νεοπροσληφθέντες» είπε ο επιθεωρητής.
Σε αυτή την συνάντηση μάλιστα, ο 62χρονος επιθεωρητής ανέφερε πως ρώτησε έναν – έναν τους παλιούς σταθμάρχες ανάμεσα τους και τον κύριο Ζήνδρο εάν ο 59χρονος είναι έτοιμος να ξεκινήσει νυχτερινή υπηρεσία. Ουδείς από τους παλιούς τότε έφερε αντίρρηση.
«Ούτε και οι νέοι ρωτώντας τους έναν-έναν, μου ανέφεραν κάποιο κώλυμα. Επιπλέον, όταν ανέφερα ότι το ίδιο βράδυ (25/01/2023) αναλαμβάνει ο 59χρονος νυχτερινή υπηρεσία, ουδείς σχολίασε» συμπλήρωσε ο επιθεωρητής.
Έτσι φτάσαμε στην μοιραία εκείνη νύχτα με 57 νεκρούς, δεκάδες τραυματίες και τον άπειρο 59χρονο σταθμάρχη 23 λεπτά μετά την σύγκρουση να λέει στον επιθεωρητή του ότι:
«Προϊστάμενε δεν μπορώ να προσδιορίσω από ποια γραμμή έχω διώξει την αμαξοστοιχία».
Ανακριτής και εισαγγελέας έκριναν πως το χρονικό των αλυσιδωτών λαθών έφερε ευθύνη και ο 62χρονος επιθεωρητής ως τον άνθρωπο που έβαλε τον 59χρονο να κάνει μόνος του τη νυχτερινή βάρδια.