Μπαράζ εξελίξεων έχουμε στην υπόθεση του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή τουλάχιστον 57 συνανθρώπων μας.
Τη στιγμή που οι έρευνες των αρμόδιων Αρχών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό, τα ερωτήματα γύρω από τη δράση του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας και του σταθμάρχη του σταθμού Λαρίσης παραμένουν.
Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών της Hellenic Train, Κώστας Γενηδούνιας μίλησε στο Mega σχετικά με τα ηχητικά ντοκουμέντα που έχουν έρθει στο φως, αναφορικά με τις συνομιλίες των δύο υπαλλήλων.
«Ακούγεται από χθες το βράδυ, πως ο μακαρίτης συνάδερφός μας είχε προσπαθήσει να επικοινωνήσει και τηλεφωνικά με τους μεγάλους μηχανοδηγούς στην περιοχή. Εάν αυτό ισχύει, για εμένα σημαίνει πως έχει κάνει και άλλη προσπάθεια να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη, αφού είχε φύγει από τη Λάρισα» δήλωσε αρχικά ο κ. Γενηδούνιας.
«Έχει γίνει κανονική ‘κοπτοραπτική’ στα ηχητικά»
Στην συνέχεια ο ίδιος τόνισε πως έχει γίνει μοντάζ στα ηχητικά που έχουν δημοσιοποιηθεί. «Εδώ έχουμε κανονική ‘κοπτοραπτική’ στα ηχητικά που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα. Ο μοναδικός που έχει αυτά τα ηχητικά, είτε στο GSMR που κάνει την επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών, είτε την ώρα που φεύγει το τρένο από τη Λάρισα, είναι ο ΟΣΕ» επισήμανε.
Ο κ. Γενηδούνιας ερωτώμενος για τον λόγο που ισχυρίζεται πως έχει «κοπεί» ένα σημαντικό μέρος των ηχητικών, απάντησε: «Για να ενοχοποιήσουν τους ανθρώπους, για να πούνε ότι ‘φταίτε μόνο εσείς’».
«Είναι δυνατόν 8 με 10 ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα να υπάρχει συνομιλία σταθμάρχη – μηχανοδηγού, που αποτελεί αντικείμενο προανακριτικής έρευνας, στο Youtube;» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γενηδούνιας.
Παράλληλα υπογράμμισε πως οι μηχανοδηγοί είχαν ενημερώσει για τις ελλείψεις στους σιδηροδρόμους, και «έχουμε στείλει εξώδικα και έχουμε κάνει κινητοποίησεις και κανείς ποτέ δεν μας έβλεπε και δεν ζήτησε την τελευταία περίοδο να μας δει» σημείωσε.
«Αυτο που λέμε εμείς οι μηχανοδηγοί είναι να περιμένουμε να ακούσουμε όλο το ηχητικό. Πώς είναι δυνατόν η συνομιλία που υπάρχει σε VHF (ασύρματος) το οποίο είναι κλειστό, δεν το ακούει ο κόσμος, διέρευσε και κόπηκε;» συμπλήρωσε ο κ. Γενηδούνιας.
Αποκάλυψε πως χθες το σωματείο των μηχανοδηγών ζήτησε οι επικοινωνίες να καταγράφονται και στις μηχανές.
«Δεν έχουμε εμπιστοσύνη στον ΟΣΕ»
Ο κ. Γενηδούνιας ανέφερε πως τα ηχητικά καταγράφονται μόνο από τον ΟΣΕ στον οποίο όπως λέει δεν έχουν εμπιστοσύνη.
«Και γιατί βλέπουμε ένα βίντεο να κυκλοφορεί; Γιατί προφανώς δεν υπάρχει εμπιστοσύνη σε αυτό που καταγράφεται. Δεν έχουμε εμπιστοσύνη γιατί ακούμε ένα κομμένο ηχητικό 10 ώρες μετά το δυστύχημα» εξήγησε.
«Είχαμε αντιληφθεί ότι η ποιότητα της γραμμής δεν ήταν αυτή που έπρεπε»
Στην εκπομπή μίλησε και ο μηχανοδηγός και μέλος του Δ.Σ, της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Αλέξανδρος Ιορδανίδης κατήγγειλε πως ο οργανισμός «στραγγαλίζεται αφήνοντας οργανικές θέσεις χωρίς να τις καλύψει, και χωρίς να κάνει προσλήψεις σε προσωπικό».
«Δεν θα έπρεπε να βρίσκονται σε αυτές τις θέσεις συνταξιούχοι, παρά νέοι άνθρωποι, που θα εκπαιδευτούν κατάλληλα και θα μπουν στον εργασιακό βίο. Είμαστε κάθετα αντίθετοι με την επαναπρόσληψη συνταξιούχων» τόνισε.
Στη συνέχεια είπε πως με τον 59χρονο σταθμάρχη δεν είχε τύχει να συνεργαστεί, ωστόσο γνώριζε πως είχαν προσληφθεί άτομα με ελάχιστη εμπειρία.
Αποκάλυψε επίσης πως ήξεραν ότι η ποιότητα της γραμμής δεν ήταν η πρέπουσα.
Στην ερώτηση εάν υπήρχε ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών απάντησε:
«Δεν γνωρίζω τι μπορεί να υπήρχε. Ως εργαζόμενος βλέπω αυτά που αντιμετωπίζω στην καθημερινότητά μου. Από το 2018 που προσλήφθηκα δεν υπήρχαν αυτά τα συστήματα σε εφαρμογή. Μεταξύ μας συνεννοούμαστε με ασύρματο αλλά όταν είμαστε στα βουνά είναι δύσκολο. Πολλές φορές έχω πάρει άλλο συνάδελφό μου σε εμπορική αμαξοστοιχία τηλέφωνο, για να διασφαλίσω την υγεία μου» κατέληξε ο κ. Ιορδανίδης.