Του Στέφανου Νικολαΐδη
Όταν ο Νίκος Μουτσουρούφης έβαλε το Mailo’s – The Pasta Project στη ζωή μας, ήλπιζε βέβαια στην επιτυχία, δεν περίμενε όμως ότι μέσα σε διάστημα 5 ετών θα έφτανε να πουλάει μισό εκατομμύριο μακαρονάδες τον μήνα.
Πριν λίγες εβδομάδες το Mailo’s είχε γενέθλια -έγινε 5 χρονών– και το «μαγικό κόκκινο κυπελάκι», με το χαρακτηριστικό σκυλάκι, έχει κερδίσει εκατομμύρια πελάτες.
Και το mastermind πίσω από το «φαινόμενο» αυτό έχει ονοματεπώνυμο: Νίκος Μουτσουρούφης.
Ο «Mr Mailo», ο οποίος σε λίγες εβδομάδες κλείνει τα 29 του χρόνια, κατέκτησε πέρυσι τον Νοέμβριο μια θέση στην ελληνική λίστα «Forbes 30 under 30» για την επιχειρηματική του δράση. Κι αυτό, καθώς έχει να επιδείξει ένα σημαντικό success story στον χώρο της εστίασης, γιατί κατάφερε να εντάξει τα ζυμαρικά στο μενού του street food, μιλώντας πρωτίστως στην καρδιά (ενδεχομένως και στην… κοιλιά) του νεανικού κοινού.
Συναντήσαμε τον ιδρυτή και CEO της αγαπημένης αλυσίδας, ο οποίος άνοιξε την καρδιά του και μας είπε τα πάντα για τη συνήθεια που έγινε λατρεία σε κάθε γειτονιά της Αθήνας.
«Όραμά μας το all around the world concept»
Κυριολεκτικά με το «καλημέρα» ο Νίκος φρόντισε να μας δώσει να καταλάβουμε πόσο αγαπά αυτό το εγχείρημα και πόσο αφοσιωμένος παραμένει. Λίγο ο τρόπος που μιλούσε, λίγο ο ενθουσιασμός κάθε φορά που έλεγε «Mailo’s», αρκούσε για να καταλάβεις πόσο δεμένος είναι με το project αυτό.
«Αυτό το οποίο είχαμε στο μυαλό μας το 2019 που ξεκινήσαμε ήταν να δημιουργήσουμε κάτι το all around the world, ένα ταξίδι γεύσεων με βάση το μακαρόνι. Αυτό κάνει το Mailo, ταξιδεύει σε όλον τον κόσμο και φέρνει τις μακαρονάδες σε σένα, σαν ένας άλλος Άγιος Βασίλης» ξεκίνησε να μας λέει και διευκρινίζει:
«Δεν οραματίστηκα ένα απλό ιταλικό εστιατόριο, αλλά ένα concept ζυμαρικού με συνταγές από όλον τον κόσμο, ένα κράμα πολυπολιτισμικό με επιρροές από Ινδία έως Αμερική. Έχουμε Carbonara που είναι ιταλική αλλά με δική μας παραλλαγή, έχουμε μακαρονάδες με αμερικανικά στοιχεία, ελληνικό αποδομημένο Παστίτσιο, αλλά και την ινδική Tikka Masala. Και όπως φαίνεται, αυτό ακριβώς το concept το έχει αγκαλιάσει ο κόσμος, καθιστώντας μας πάνω από όλα ένα love project, που είναι και το συγκριτικό μας πλεονέκτημα».
Εκείνη τη στιγμή σκέφτηκα ότι γνωρίζω αρκετά άτομα που έχω ακούσει πολλές φορές να λένε «δεν θέλω μακαρόνια, Mailo’s όμως έτρωγα». Και φυσικά όταν μοιράστηκα δυνατά αυτή μου τη σκέψη με τον Νίκο, ένα πλατύ χαμόγελο σχηματίστηκε στα χείλη του.
«Πράγματι δεν είναι λίγες οι φορές που αντί να πεις ‘πάμε Mailo’s για μια μακαρονάδα’, λες σκέτο ‘πάμε για Mailo’s’. Όπως λες σκέτο ‘πάμε για Mac’. Τι σημαίνει αυτό; Ότι αναφέρεσαι πλέον σε μια ειδική κατηγορία που δίνει μια διαφορετική διάσταση στο ζυμαρικό, πράγμα που σημαίνει ότι πλέον αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας».
«Πολλές συνταγές των Mailo’s έχουν εμπνευστεί από την παιδική μου ηλικία»
Στη συνέχεια, ο ίδιος θέλησε να πάρει τα πράγματα από την αρχή, έτσι λοιπόν άρχισε να μας διηγείται πως από αρκετά μικρός είχε μέσα του το μικρόβιο της μαγειρικής, καθώς πειραματιζόταν στην κουζίνα από παιδί.
Δεν ήταν πάνω από 9-10 χρονών και έφτιαχνε carbonara για πρωινό και η αλήθεια είναι πολλές συνταγές των Mailo’s έχουν εμπνευστεί από την παιδική του ηλικία.
«Όταν για παράδειγμα ο πατέρας μου έφτιαχνε παστίτσιο στο σπίτι, θυμάμαι έπαιρνα μια κουταλιά μπεσαμέλ, μια κουταλιά κιμά και με το που έβραζαν τα μακαρόνια, τα έπαιρνα και αφού τα ψιλόκοβα τα έβαζα και τα ανακάτευα μέσα σε μπολάκι να τα φάω πιο γρήγορα χωρίς να περιμένω 2 ώρες να ψηθεί και να κρυώσει το πιάτο» διηγείται, κάνοντας ειδική αναφορά στη γιαγιά του που έφτιαχνε τις «τέλειες χυλοπίτες με τα αυγά και το σιμιγδάλι».
Όπως εξηγεί, αυτή ακριβώς η παιδική αναπαράσταση συμβαίνει και στο Mailo’s με το παστίτσιο, ενώ εκείνη τη στιγμή συνειρμικά ως γνήσιος Disney fan αναφέρθηκε και στα meatballs τα οποία εμπνεύστηκε από τη «Λαίδη και τον Αλήτη» στη γνωστή σκηνή στο εστιατόριο του Tony υπό τους αξέχαστους ήχους του «Bella Notte».