«Τα πολλά και χρόνια προβλήματα των σχολείων του Δήμου Αμαρουσίου, τόσο σε κτηριακό όσο και σε λειτουργικό επίπεδο», όπως αναφέρει η Ένωση Συλλόγων Γονέων Αμαρουσίου, ήταν το αντικείμενο συνάντησης που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 1η Δεκεμβρίου, μεταξύ του Δ.Σ. της και την πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Ελένη Λέκκα, παρουσία του προέδρου της Β’ βάθμιας Σχολικής Επιτροπής Μιχάλη Παπαδόπουλου
Κατά τη συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε μετά από αίτημα του Δ.Σ. της Ένωσης συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων, το θέμα της ανέγερσης νέων σχολείων, τα οποία έχουν προαναγγελθεί από την δημοτική Αρχή, ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί κάτι συγκεκριμένο ως προς τους χρόνους υλοποίησής τους, ενώ τέθηκε επί τάπητος και η κατάσταση «κορεσμού» από μαθητές που παρατηρείται στο 6ο Γυμνάσιο, μετά την έλευση μαθητών που έμειναν εκτός του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου, με συνέπεια την τοποθέτηση προκάτ αιθουσών, προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες.
Αναλυτικά, στην ενημερωτική ανακοίνωση που εξέδωσε μετά το πέρας της συνάντησης, η Ένωση Γονέων Αμαρουσίου αναφέρει τα εξής:
«Ζητήσαμε το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων για τα σχολεία που “η ανέγερσή τους εδώ και χρόνια έχει ωριμάσει” δηλαδή για το 11ο Δημοτικό & 12ο Νηπιαγωγείο στην περιοχή της Κοκκινιάς, για το 6ο Λύκειο στην περιοχή των Αναβρύτων, για το 8ο Γυμνάσιο & 9ο Λύκειο στην περιοχή της Αγίας Φιλοθέης. Για κανένα απ’ αυτά δεν δόθηκε σαφές χρονοδιάγραμμα, διατυπώθηκε όμως η βούληση να φτιαχτούν.
Επισημάναμε την ανάγκη ανέγερσης σχολείου για την κάλυψη των αναγκών του 5ου Δημοτικού και 13ου Νηπιαγωγείου στην περιοχή του Αγ. Θωμά, καθώς και την έλλειψη σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην περιοχή των Εργατικών Πολυκατοικιών. Προτείναμε την αξιοποίηση του υπό απαλλοτρίωση οικοπέδου έναντι του 6ου Γυμνασίου.
Διατυπώσαμε την ανησυχία μας για την κατάσταση που διαμορφώνεται στο 6ο Γυμνάσιο, μετά την μετατροπή του 1ου Γυμνασίου σε Πειραματικό, με την εισροή περισσότερων μαθητών απ’ αυτούς που το σχολείο μπορεί να υποδεχθεί. Ήδη με την πρώτη χρονιά εφαρμογής του Πειραματικού, έχουν τοποθετηθεί δύο προκατασκευασμένες αίθουσες στον προαύλιο χώρο και έχει καταργηθεί η αίθουσα μουσικής. Ως φυσικό επακόλουθο, αν ο Δήμος δεν μεριμνήσει, τις επόμενες δύο χρονιές, θα καταργηθούν και άλλοι ζωτικοί χώροι του σχολείου. Η Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσει όλες τις πιθανές λύσεις και πως σε καμία περίπτωση δεν θα καταργηθεί η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου.
Στην ερώτησή μας αν υπάρχει κάποιος σχεδιασμός του Δήμου για τη σταδιακή αντικατάσταση των προκατασκευασμένων αιθουσών στις οποίες στεγάζονται σήμερα αρκετά νηπιαγωγεία, είτε εξ ολοκλήρου είτε κάποια τμήματα αυτών (1ο, 18ο, 16ο , 13ο) η απάντηση που πήραμε ήταν ότι θα πρέπει πρώτα να εξετασθεί η αναγκαιότητα την οποία θεωρούμε αυτονόητη, αφού πρόκειται για σχολεία που οριακά καλύπτουν τις ανάγκες της προσχολικής αγωγής.
Αναφερθήκαμε στα ΦΕΚ 1509/2006 & 2532/2016 όπου ορίζουν την ίδρυση Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου, (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ) τονίζοντας την αναγκαιότητα υλοποίησής τους, αλλά δυστυχώς διαπιστώσαμε ότι υπάρχει άγνοια ακόμα και για την ύπαρξη των σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων.
Ειδική μνεία έγινε στη συνάντηση για:
– το χρόνιο πρόβλημα των τραπεζοκόμων στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπου οι γονείς αναγκάζονται να βρουν λύσεις έξω από κάθε θεσμικό πλαίσιο. Παρόλο που νομικά δεν άπτεται των αρμοδιοτήτων του Δήμου, ηθικά θα έπρεπε κατά τη γνώμη μας να έχει απασχολήσει τη Δημοτική Αρχή. Προτείναμε την πρόσληψη εργαζομένων από το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ, κάτι που σε όμορους Δήμους έχει εφαρμοστεί με επιτυχία. Πήραμε πάντως τη δέσμευση, πως η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας θα ασκήσει πίεση στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την εξεύρεση λύσης.
– την εμφάνιση φαινομένων παραβατικότητας σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου ενημερωθήκαμε ότι η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας σκοπεύει να πραγματοποιήσει συζητήσεις-εκδηλώσεις για την ενημέρωση γονέων και μαθητών. Άποψή μας την οποία και διατυπώσαμε, είναι ότι τα παιδιά μας δεν χρειάζονται διαλέξεις για να εκφράζουν την άρνησή τους για την κοινωνία που τους παραδίδουμε για να ζήσουν, αλλά την συνεχή παρουσία κοινωνικών λειτουργών και ψυχολόγων σε κάθε σχολική μονάδα και κατά τη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος. Και αφού το Υπουργείο Παιδείας δεν το κρίνει απαραίτητο, ζητήσαμε την ενίσχυση της ψυχοκοινωνικής υπηρεσίας του Δήμου, ώστε να μπορεί να παίξει ακόμα πιο ουσιαστικό ρόλο στα σχολεία της περιοχή μας.
Κοινή διαπίστωση πάντως ήταν ότι:
– ένας Δήμος που έχει όραμα για την Παιδεία, για να μπορεί να χειρίζεται τα σύνθετα προβλήματα του συγκεκριμένου χώρου αλλά και ταυτόχρονα να εφαρμόζει το όραμά του, οφείλει να έχει Αντιδημαρχία Παιδείας, κάτι που προεκλογικά είχαμε ζητήσει από τον σημερνό Δήμαρχο και το είχε αντιμετωπίσει θετικά.
– Οι συναντήσεις της Ένωσης Συλλόγων Γονέων με την Πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας πρέπει να γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Ελπίζουμε, η επόμενη συνάντηση να γίνει στο χώρο μας, αφού η κα Λέκκα δεσμεύτηκε ότι μετά από 8 χρόνια “νομαδικής” λειτουργίας θα φροντίσει για τη στέγασή μας».