Αυτές οι ταινίες συνθέτουν το πρόγραμμα της κινηματογραφικής εβδομάδας που ξεκινά σήμερα, Πέμπτη 17 Οκτωβρίου. Ακριβώς στα μισά του φθινοπώρου, το εγχώριο κινηματογραφικό κύκλωμα επιλέγει να κάνει την αντεπίθεσή του, με την έξοδο έντεκα ταινιών, απ’ τις οποίες οι περισσότερες έχουν έντονο ενδιαφέρον και κάποιες θα δημιουργήσουν αίσθηση. Ανάμεσα στις πρεμιέρες που ξεχωρίζουν «Το Θηρίο» του Μπερτράν Μπονελό, με Λέα Σεϊντού και Τζορτζ ΜακΚάι, «Η Ηλιαχτίδα μου» του Χιρόσι Οκουγιάμα, «Kneecap» του Ριτς Πέπιατ, καθώς και δυο εξαιρετικά ντοκιμαντέρ. Επίσης, προβάλλεται το επίκαιρο βιογραφικό δράμα «The Apprentice», για τον Τραμπ σε νεαρή ηλικία και το «Smile 2», σίκουελ της εμπορικότατης ταινίας τρόμου «Χαμογέλα».
-
Το Θηρίο – La Bete
Δραματική ταινία, γαλλικής παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Μπερτράν Μπονελό, με τους Τζορτζ ΜακΚάι, Λέα Σεϊντού, Ντάσα Νεκράσοβα, Κουσλατζί Μαλάντα, Φιλίπ Κατερίν, Ελίνα Λόουενσον κ.ά.
Ένας από τους αντισυμβατικούς σκηνοθέτες του γαλλικού σινεμά συναντιέται με τη γραφή του φημισμένου συγγραφέα Χένρι Τζέιμς και τη νουβέλα του «The Beast in the Jungle», που εκδόθηκε το 1903, για να φιλοσοφήσει, ενίοτε παιχνιδιάρικα ή αφοπλιστικά δημιουργικά πάνω στο πνεύμα του κειμένου, που διασκευάζει ιδιαιτέρως ελεύθερα, αλλάζοντας και το φύλο του κεντρικού χαρακτήρα. Ο ιδιοσυγκρασιακός και γνωστός για την τόλμη του, Μπερτράν Μπονελό («Zombi Child», «Οίκος Ανοχής») , όπως κάθε κινηματογραφιστής που σέβεται τον εαυτό του και τις κλασικές αξίες του γαλλικού σινεμά, θα είναι και φλύαρος ορισμένες φορές, κάτι, που όμως δεν αποδυναμώνει το σημαντικό αποτέλεσμα της ταινίας του.
Η ταινία, που προβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Βενετίας, δεν είναι εύκολη, αφού είναι ένας συνδυασμός ρομάντζου εποχής, φουτουρισμού, ψυχολογικού δράματος και μυστηρίου, με ιδιαίτερους αναχρονισμούς και ένα σενάριο εγκεφαλικό – ίσως και παραφορτωμένο.
Μια νέα κι ένας νέος συναντιούνται μυστηριωδώς, ξανά και ξανά, σε διαφορετικές χρονικές περιόδους και τόπους. Τους βλέπουμε στη γαλλική Μπελ Επόκ, σε μια έπαυλη του Παρισιού το 1910, όπου εκείνη, μία καλλιτέχνης, συναντά για πρώτη φορά τον Λούις, νιώθοντας μια μεγάλη έλξη γι’ αυτόν, ακόμη και για να διαλύσει τον γάμο της, στο Λος Άντζελες του 2014, όπου ένα μοντέλο βρίσκεται στο δρόμο ενός εκδικητικού μοναχικού νέου και στο 2044, όπου η τεχνητή νοημοσύνη έχει αναπτύξει τη δυνατότητα εκκαθάρισης από τα ίχνη των προηγούμενων ζωών. Κάθε φορά που συναντιούνται, εκείνη νιώθει μονίμως ένα προαίσθημα ότι κάτι κακό θα συμβεί, εν αντιθέσει με τον νεαρό. Στο τέλος όμως, η ιστορία του ζευγαριού είναι πάντα ίδια, καθώς η αινιγματική σχέση τους διακόπτεται από μια ζοφερή υποψία.
Το σκοτεινό ρομάντζο του Μπονελό, που παίζει με τον χρόνο και τον χώρο, εισχωρεί τολμηρά και ανανεώνει ευφάνταστα την ωραία νουβέλα του Χένρι Τζέιμς, η οποία τοποθετούσε το ζευγάρι στα τέλη του 19ου αιώνα στο Λονδίνο, για να προβάλει τους προβληματισμούς του για τον φόβο του αγνώστου, της απόρριψης, τους εύθραυστους ψυχολογικά ήρωές του. Για να εκφράσει έναν ευρύτερο στοχασμό για τα άγχη που προκαλεί η ταχύτητα των αλλαγών στις συνθήκες της ζωής, τις έμφυτες ανησυχίες και τον τρόμο μπροστά στη ραγδαία εξέλιξη των τεχνολογικών ανακαλύψεων. Και συνάμα, μια προειδοποίηση για το αύριο, όπου η αγάπη υποχωρεί μπροστά στη βολική αποξένωση και τις ραδιούργες μηχανές του μέλλοντος να δουλεύουν για τον αφανισμό της ανθρωπότητας. Και όλα αυτά μαζί, συνθέτουν το πραγματικό «θηρίο» που πρέπει να αντιμετωπίσει ο άνθρωπος.
Το πρωταγωνιστικό ζευγάρι, η πάντα θελκτική και εκφραστική Λέα Σεϊντού και ο ταλαντούχος Τζορτζ ΜακΚάι, έχοντας να αντιμετωπίσουν πολυσύνθετους και διαφορετικούς χαρακτήρες, σε διαφορετικούς χρόνους και κοινωνικές αφετηρίες, θα τα πάνε περίφημα, αν και ορισμένες φορές – ειδικά η πρώτη – φαίνεται να εμπιστεύονται τη μανιέρα, για να τα βγάλουν πέρα.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Μια γυναίκα και ένας άντρας συναντιούνται μυστηριωδώς, ξανά και ξανά, σε διαφορετικές χρονικές περιόδους και τόπους. Τη γυναίκα βασανίζει μονίμως το προαίσθημα ότι κάτι άσχημο αναμένεται να συμβεί. Ο άντρας την καθησυχάζει και της ζητά να του αφεθεί. Κάθε φορά που συναντιούνται, το προαίσθημά της βγαίνει με κάποιον τρόπο αληθινό.