Κίνδυνοι από τις θαλάσσιες μεταφορές ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων
Σύγχυση επικρατεί στην παγκόσμια ναυτιλία σχετικά με την μεταφορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων με πλοίο. Μια σειρά από πυρκαγιές και ναυάγια σε πλοία που μετέφεραν σχετικό φορτίο και το γεγονός ότι ενδεχόμενη πυρκαγιά στη μπαταρία λιθίου ενός και μόνο ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να χρειαστεί ποσότητα νερού που φέρουν 20-30 οχήματα της Πυροσβεστικής, καθιστώντας την κατάσβεση σχεδόν ακατόρθωτη, έχουν οδηγήσει πολλές ναυτιλιακές να αρνούνται να μεταφέρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα (Electric Vehicles – EV). Με δεδομένο το ότι τα ηλεκτρικά οχήματα ολοένα αυξάνονται και με τον κίνδυνο οι μπαταρίες τους να αναφλεγούν σε περίπτωση υπερφόρτισης, κατασκευαστικού ελαττώματος ή υψηλών θερμοκρασιών, αναζητείται επειγόντως βιώσιμη και ρεαλιστική λύση. Από τη μεριά της, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας (EMSA), εξέδωσε μία ατυχέστατη οδηγία η οποία συστήνει την… ταυτοποίηση των αυτοκινήτων ανάλογα με το καύσιμο που χρησιμοποιούν με αυτοκόλλητα στα παρμπρίζ ώστε να εντοπίζονται ταχύτερα σε περίπτωση φωτιάς, μέτρο το οποίο δεν παρέχει κανένα εχέγγυο για την ασφάλεια των θαλασσίων μεταφορών ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων.
Ως εκ τούτου, ερωτάται η Επιτροπή:
Σε ποια ρεαλιστικά και αποτελεσματικά μέτρα θα προβεί προκειμένου να αποφευχθούν οι κίνδυνοι που απορρέουν από τις θαλάσσιες μεταφορές ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, δεδομένου του ότι ήδη έχουν σημειωθεί πολλά ναυάγια από πυρκαγιές σε πλοία μεταφοράς οχημάτων ;
Την αποκλειστική ευθύνη για τις απόψεις που δηλώνονται φέρει ο Ευρωβουλευτής. Οι απόψεις αυτές δεν εκφράζουν κατ’ ανάγκη την επίσημη θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου