Τέλος η αγωνία για τους συμμετέχοντες στον πρώτο πανελλαδικό γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, μετά την ανακοίνωση της βαθμολογίας από την Κεντρική Επιτροπή του Διαγωνισμού. Τεστ γνώσεων και δοκιμασία δεξιοτήτων φάνηκε από τα αποτελέσματα πως τελικά δεν δυσκόλεψαν όσους ήταν καλά προετοιμασμένοι.
Το ποσοστό των επιτυχόντων – δηλαδή των υποψηφίων Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης οι οποίοι στον διαγωνισμό της 4ης Μαρτίου κατάφεραν να συγκεντρώσουν την απαιτούμενη βαθμολογία (55 μονάδες για κάθε μάθημα/δοκιμασία) – ανήλθε, όπως ανακοίνωσε η ανεξάρτητη Αρχή, σε 19,3% σε σύνολο 77.073 υποψηφίων που προσήλθαν σε ένα τουλάχιστον μάθημα.
Σύμφωνα με καλά γνωρίζοντες του χώρου της Δημόσιας Διοίκησης, πρόκειται για ένα άκρως ικανοποιητικό ποσοστό, με τους σχεδόν 15.000 επιτυχόντες να είναι αρκετοί ώστε να καλύψουν τις ανάγκες του Δημοσίου σε βάθος τριετίας.
Βαθμολογίες
Βάσει των αποτελεσμάτων που ανακοινώθηκαν, την υψηλότερη συνολική βαθμολογία διαγωνισμού πέτυχε υποψήφιος Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης από τον κλάδο της πληροφορικής (90,75/100), ενώ στην κατηγορία των συμμετεχόντων Τεχνολογικής Εκπαίδευσης ψηλότερα βαθμολογικά (85,75/100) ήταν δύο υποψήφιοι από τους κλάδους γεωπονίας/τεχνολογίας και λογιστών/οικονομικού αντίστοιχα.
Τεστ γνώσεων ή δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας, σε ποιο από τα δύο μέρη του διαγωνισμού φάνηκε να τα πήγαν καλύτερα οι συμμετέχοντες; Αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στις βαθμολογίες που συγκέντρωσαν οι επιτυχόντες σε καθένα από τα μαθήματα. Κατά γενική ομολογία, υψηλότερες ήταν οι επιδόσεις τους στο τεστ γνώσεων, κυρίως δε όσων προέρχονταν από τις «θεωρητικές» κλαδοειδικότητες. Αξίζει να σημειωθεί πως στο μάθημα των γνώσεων υπήρχαν αρκετοί υποψήφιοι οι οποίοι πλησίασαν το απόλυτο 100, με την πλειονότητα να ξεπερνά τους 90 βαθμούς και κάποιους να πετυχαίνουν ακόμη και 97.
Δεξιότητες
Ωστόσο, υπήρχαν υποψήφιοι από συγκεκριμένους κλάδους οι οποίοι κατάφεραν να πάρουν μεγαλύτερη βαθμολογία στη δοκιμασία των δεξιοτήτων. Είναι ενδεικτικό πως οι υποψήφιοι ΠΕ από τους τομείς της επικοινωνίας ή της στατιστικής, όπου οι δεξιότητες και η εργασιακή αποτελεσματικότητα ήταν πεδίο πιο… οικείο, σημείωσαν υψηλότερο σκορ.
Υπενθυμίζεται πως ήταν η πρώτη φορά που εφαρμόστηκε σε διαγωνισμό προσλήψεων στη χώρα το τεστ δεξιοτήτων, παρόλο που εδώ και χρόνια εφαρμόζεται στις προσλήψεις χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Σε ό,τι, δε, αφορά το τεστ γνώσεων, αυτό περιελάμβανε τις γνώσεις που πρέπει, σύμφωνα με το ΑΣΕΠ, να έχει ένας δημόσιος υπάλληλος κατά τη διάρκεια της θητείας του, ασχέτως της κλαδοειδικότητάς του.
Οι πρώτες προκηρύξεις
Στο μεταξύ, οι επιτυχόντες του διαγωνισμού θα μπορέσουν να συμμετάσχουν στις προκηρύξεις πλήρωσης θέσεων για αντίστοιχους κλάδους ή ειδικότητες. Μάλιστα, όπως επισημαίνουν στελέχη του ΑΣΕΠ, το αμέσως επόμενο διάστημα – μέσα στο καλοκαίρι – αναμένεται να δημοσιευθούν οι πρώτες προκηρύξεις για την κάλυψη θέσεων, που θα απευθύνονται αποκλειστικά και μόνο στους επιτυχόντες του πανελλαδικού γραπτού διαγωνισμού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μία προκήρυξη θα αφορά τους υποψήφιους Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και άλλη μία εκείνους της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης. Μετά την κατάθεση των απαιτούμενων δικαιολογητικών για τα τυπικά προσόντα μέρους των επιτυχόντων, η διαδικασία προσλήψεων, όπως όλα δείχνουν, θα είναι πιο γρήγορη και μάλιστα οι διορισμοί των πρώτων αυτών προκηρύξεων αναμένεται να έρθουν… ακόμη και μέσα στο φθινόπωρο.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΑ ΝΕΑ»