Στα Ιωάννινα μίλησε το βράδυ της Τρίτης ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Νίκος Ανδρουλάκης, ο οποίος απέδωσε στον «πανικό» της Νέας Δημοκρατίας τις θεωρίες συνωμοσίες «που διακινεί», ταυτίζοντας το Κίνημα με το κόμμα Βαρουφάκη.
«Έχουμε ξεκαθαρίσει ότι δεν υπάρχει κανένα σενάριο συγκυβέρνησης με το κόμμα του κ. Βαρουφάκη και όσους έπαιξαν τη χώρα στα ζάρια της δραχμής. Ο κ. Μητσοτάκης, όμως, συνεχίζει τρομοκρατημένος να ανασύρει αυτό το σενάριο», τόνισε ο κ. Ανδρουλάκης.
Και προσέθεσε: «Του δίνουμε, λοιπόν, σήμερα από την καρδιά της Ηπείρου, τα Γιάννενα, όσκαρ μυθοπλασίας. Του αξίζει αυτό το όσκαρ, διότι καθημερινά ‘βομβαρδίζει’ με ψέματα και fake news τον ελληνικό λαό. Δεν εξηγείται αλλιώς τέτοια εμμονή στο ψεύδος».
«Να σταματήσουμε να είμαστε όμηροι ενός ψευτοδιλήμματος μεταξύ Τσίπρα και Μητσοτάκη»
Ο Νίκος Ανδρουλάκης απάντησε στις αναφορές Μητσοτάκη σε τηλεοπτική του συνέντευξη ότι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ΄δεν έχει εμφανιστεί και δεν γνωρίζει τις θέσεις του.
«Καταλαβαίνω τον πανικό του κ. Μητσοτάκη. Καταλαβαίνω ότι δεν βλέπει τις πολύ μεγάλες συγκεντρώσεις του ΠΑΣΟΚ. Πριν από λίγο, είπε ότι κρύβομαι. Ξέρετε, στόχος μου είναι αυτή η παράταξη να γίνει το σπίτι κάθε δημοκράτη και προοδευτικού Έλληνα.
»Για να σταματήσουμε να είμαστε όμηροι ενός ψευτοδιλήμματος μεταξύ Τσίπρα και Μητσοτάκη. Γι’ αυτό καλώ κάθε προοδευτικό πολίτη να σταθεί στο πλευρό μας σε αυτό τον δύσκολο αγώνα, ο οποίος να είστε σίγουροι θα είναι νικηφόρος. Γιατί είναι αγώνας αξιοπρέπειας, προοπτικής», τόνισε.
Σκληρή κριτική άσκησε και στις πολιτικές επιλογές του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ.
«Ο Αλέξης Τσίπρας έχει εμμονή να αυτοανακηρύσσεται εκπρόσωπος της προόδου. Είναι πρόοδος η αγαστή συνεργασία σας με τον κ.Καμμένο; Ή μήπως είναι πρόοδος ότι στα ψηφοδέλτιά σας έχετε εντάξει δεκάδες στελέχη του κ.Καμμένου, αλλά και τον εκπρόσωπο της κυβέρνησης της χρεοκοπίας του κ. Καραμανλή;
»Με όλα αυτά τα στελέχη, αυτό δεν είναι αριστερά, αλλά ένα συνονθύλευμα για την εξουσία και την καρέκλα. Η πραγματική αριστερά είναι εδώ στη Δημοκρατική Παράταξη», υπογράμμισε ο κ. Ανδρουλάκης.
Στη συνέχεια, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ επέκρινε την στρατηγική που ξεδιπλώνουν Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ.
«Ο κ. Μητσοτάκης αυτοδιαφημίζεται ως υπέρμαχος της σταθερότητας. Μιλάει για παραλυσία, όταν στα πεπραγμένα του συγκαταλέγονται οι υποκλοπές, η άλωση του κράτους δικαίου, τα γαλάζια παιδιά, η διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων και δηλώνει ευθαρσώς ότι θα κάνει όσες φορές χρειαστεί εκλογές μέχρι ο ίδιος να εκλεγεί πρωθυπουργός», σημείωσε.
Και προσέθεσε: «Μάλλον, όμως, δεν είναι τόσο σίγουρος για τη στρατηγική του, γιατί πριν από λίγο είπε ότι τελικά θα αξιοποιήσει την πρώτη εντολή.
»Ας δει λοιπόν ο ελληνικός λαός ποιος έχει σταθερή θέση για τη διακυβέρνηση της χώρας. Εγώ που εδώ και έναν χρόνο μιλώ για σταθερότητα και πρόοδο από την πρώτη εκλογή ή ο κ. Μητσοτάκης που έλεγε για δεύτερες και τρίτες εκλογές, αλλά μπροστά στο προσωπικό του αδιέξοδο λέει ότι θα αξιοποιήσει την πρώτη εντολή;
»Θα ακούσουμε πολλά, γιατί πολύ απλά καταλαβαίνουν ότι δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Από την πλευρά του, ο κ. Τσίπρας ψήφισε την απλή αναλογική. Όμως, αυτός μιλάει για μια ‘ειδική’ απλή αναλογική, σημειώνοντας ότι για να συνεργαστεί στο εκλογικό σύστημα που ψήφισε ο ίδιος, πρέπει να είναι πρώτο κόμμα.
»Ξέρετε τι αποδεικνύει αυτό; Ότι η πραγματική αγωνία του αρχηγού του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι να φύγει η Νέα Δημοκρατία και ο Μητσοτάκης, αλλά να σώσει ο ίδιος το πολιτικό του μέλλον. Έχουμε λοιπόν άλλες προτεραιότητες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Νίκος Ανδρουλάκης.
Οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για την Παιδεία
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ παρουσίασε στα Ιωάννινα τις προτάσεις του για την Παιδεία:
– Με αύξηση της δημόσιας δαπάνης για την Παιδεία, ώστε να φτάσει σταδιακά στη μέση δαπάνη των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
– Με ενίσχυση της ποιότητας στην εκπαίδευση. Με εκσυγχρονισμό του περιεχομένου της και εφαρμογή των 16 δεικτών ποιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας για την κάλυψη των μαθησιακών κενών και την αντιμετώπιση των ανισοτήτων. Αξιοποίηση των σύγχρονων ψηφιακών δυνατοτήτων. Ένας υπολογιστής για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό και ένας διαδραστικός πίνακας με υπολογιστή σε κάθε τάξη.
Στήριξη του ολοήμερου νηπιαγωγείου και δημοτικού με αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Πιστοποίηση ξένης γλώσσας και Ηλεκτρονικών Υπολογιστών ως την Γ’ Γυμνασίου.
– Ολόπλευρη στήριξη της Ειδικής Αγωγής και των δομών της ως πρώτο στάδιο για το σχολείο συμπεριληπτικής εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές και μαθήτριες.
– Προτεραιότητα στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και στη Δια βίου μάθηση, με σύνδεση με τις σύγχρονες ανάγκες της παραγωγής .Με κατοχύρωση επαγγελμάτων και καθορισμό επαγγελματικών δικαιωμάτων.
– Ασφαλές σχολικό περιβάλλον και υπηρεσίες ψυχολογικής και κοινωνικής στήριξης για την αντιμετώπιση των φαινομένων βίας στα σχολεία.
– Καθιέρωση Εθνικού Απολυτηρίου κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα, ώστε και να απαλλαγεί σταδιακά η ελληνική οικογένεια από την επιβάρυνση των φροντιστηρίων.
– Εξωστρεφή Πανεπιστήμια με σύνδεση με την παραγωγή και την τοπική ανάπτυξη, με χρηματοδότηση της έρευνας και της καινοτομίας.
– Με την εφαρμογή εθνικής μελέτης, που θα προτείνει – ως βάση διαλόγου – το πόσες σχολές και τμήματα χρειαζόμαστε ως χώρα για κάθε γνωστικό πεδίο. Με αξιοκρατία στην ακαδημαϊκή εξέλιξη, ώστε να δώσουμε τέλος στην οικογενειοκρατία.
– Οικονομική στήριξη των εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αλλά και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των συντελεστών, που το διαμορφώνουν.