Όλα τα στοιχεία των προκρατήσεων και κρατήσεων αλλά και η επιβατική κίνηση του πρώτου τριμήνου, δείχνουν ότι το 2023 θα εξελιχθεί καλύτερα από το εξαιρετικό τουριστικά 2022, σύμφωνα με τον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια.
Ενδεικτικό είναι ότι σύμφωνα με τον Εθνικό Οργανισμό Συντονισμού Πτήσεων, στις αφίξεις αεροσκαφών υπολογίζεται αύξηση +8,8% και +16,1% σε σχέση με το 2022 και το 2019 αντίστοιχα, ενώ οι θέσεις επιβατών θα αυξηθούν κατά 18% σε σχέση με το 2022 και +31% συγκριτικά με το 2019.
Πολύ καλή η εικόνα για το Πάσχα
Επίσης τα διαθέσιμα στοιχεία στην κρουαζιέρα- και ειδικότερα στο homeporting που είναι το σημαντικότερο- θα καταγραφεί νέο ρεκόρ +38% συγκριτικά με το 2022 και 15% αύξηση στον αριθμό των επιβατών. Επιπλέον, φέτος θα είναι ανοιχτές οι αγορές της Κίνας και της Αυστραλίας. Πολύ καλή είναι η εικόνα και για το Πάσχα, με τις πληρότητες στους δημοφιλείς προορισμούς να αγγίζουν ακόμα και το 100%, επεσήμανε ο υπουργός τουρισμού σε συνένετυξή του στο Πρώτο Θέμα.
«Πιστεύω ότι θα είναι ένα Πάσχα με πολλά χαμόγελα για τον Τουρισμό που για το 2023 ήδη έχει ανοδική τάση. Το είδαμε από νωρίς, από τις γιορτές των Χριστουγέννων και τα τριήμερα της Καθαράς Δευτέρας και της 25ης Μαρτίου καθώς οι πληρότητες σε όλους τους δημοφιλείς προορισμούς άγγιξαν το 100%. Την ίδια και ακόμα καλύτερη εικόνα έχουμε για το Πάσχα με επιπλέον δεδομένο ότι άνοιξε από τις αρχές Μαρτίου η τουριστική περίοδος με μαζικές αφίξεις ξένων ταξιδιωτών. Επίσης συνεχίζεται το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» με χιλιάδες Έλληνες που αξιοποιούν αυτή την περίοδο τις άυλες ψηφιακές κάρτες τους, για ολιγοήμερες διακοπές» δήλωσε ο υπουργός.
«Η Αθήνα δεν σταμάτησε να υποδέχεται ταξιδιώτες ακόμα και στην καρδιά του χειμώνα»
Για την επιμήκυνση της σεζόν τόνισε ότι ήταν ένα μεγάλο στοίχημα το οποίο κερδήθηκε. Όπως επεσήμανε η τουριστική περίοδος ξεκίνησε τον Μάρτιο με τις απευθείας πτήσεις από τις ΗΠΑ, οι οποίες μάλιστα επεκτάθηκαν μέχρι τον Ιανουάριο του 2023 και επανεκκίνησαν 2 μήνες μετά, ενώ μέχρι τον Ιανουάριο επιμηκύνθηκε και η κρουαζιέρα.
«Η Αθήνα δεν σταμάτησε να υποδέχεται ταξιδιώτες ακόμα και στην καρδιά του χειμώνα. Οι 12μηνες καμπάνιες του ΕΟΤ, η προβολή νέων εναλλακτικών προορισμών, η ανάδειξη θεματικών τουριστικών προϊόντων, η προώθηση του city break και η συμφωνία με αεροπορικές εταιρείες για απευθείας πτήσεις off season, οδήγησαν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου» είπε ο κ. Κικίλιας, υπογραμμίζοντας ότι πλέον η Ελλάδα έχει τουρισμό τους 10 μήνες του χρόνου και τώρα στόχος είναι να αποτελεί προορισμό για όλο το έτος.
Σε ερώτηση σχετικά με τα ζητήματα του Υπουργείου Τουρισμού την επόμενη ημέρα των εκλογών, απάντησε ότι τόσο στη δική του αντίληψη όσο και στην αντίληψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, το Υπουργείο Τουρισμού είναι ένα Αναπτυξιακό-Οικονομικό Υπουργείο, καθώς παράγει έσοδα του 25% του ΑΕΠ και αποτελεί τη βαριά βιομηχανία της χώρας . “Ευτυχώς, και το λέω με πολύ μεγάλη ικανοποίηση , υπάρχει συνέχεια από τη μία κυβέρνηση στην άλλη κι από τον έναν Υπουργό στον άλλον. Η διαχρονική τοξικότητα της πολιτικής αντιπαράθεσης δεν χαρακτηρίζει αυτό το χώρο, όπου νομίζω ότι έχουμε ένα είδος εθνικής συνεννόησης” σημείωσε ο υπουργός Τουρισμού.