Την υπερασπιστική τους γραμμή ετοιμάζουν οι τρεις κατηγορούμενοι που εκτός από τον 59χρονο σταθμάρχη κατηγορούνται για την τραγωδία στα Τέμπη που οδήγησε στο θάνατο 57 ανθρώπους.
Οι απολογίες ξεκίνησαν σήμερα, Δευτέρα με τον συμβασιούχο σταθμάρχη που βρισκόταν στη νυχτερινή βάρδια τη μοιραία νύχτα που σημειώθηκε η μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στην ιστορία της Ελλάδας και αύριο, Τρίτη θα συνεχιστούν με την απολογία του αρχαιότερου σταθμάρχη.
Την Πέμπτη θα βρεθεί ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή ο επιθεωρητής κυκλοφορίας που τοποθέτησε στις νυχτερινές βάρδιες τον προφυλακισμένο 59χρονο σταθμάρχη. Ο ίδιος αναμένεται να υποστηρίξει, με υπόμνημα 80 σελίδων, πως το σκηνικό του δυστυχήματος συνθέτουν μια σειρά από λάθη, μεταξύ των οποίων είναι η εγκατάλειψη των θέσεων από τους δύο σταθμάρχες και η μη τήρηση του ωραρίου τους.
Μάλιστα ο επιθεωρητής αναμένεται να επικαλεστεί σε μεγάλο μέρος της απολογίας του στα λόγια του προφυλακισμένου σταθμάρχη ότι ήταν έτοιμος να αναλάβει βάρδια μόνος του.
Συγκεκριμένα μόλις ολοκληρώθηκε η μαθητεία του σταθμάρχη ρωτήθηκε από τον επιθεωρητή, τόσο ο ίδιος όσο και οι υπόλοιποι που είχαν την ίδια εκπαίδευση, αν είναι έτοιμος να αναλάβει βάρδια μόνος του.
Από όλους τους 14 νέους σταθμάρχες μόνο ο 59χρονος δήλωσε έτοιμος να εργαστεί μόνος του, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Είμαι έτοιμος να κάνω βάρδια μόνος μου. Bάλτε με στο πρόγραμμα». Από την απάντησή του είναι προφανές, ότι δεν είχε καμία αίσθηση της ανεπάρκειάς του.
Ξεσπάει ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου
Όπως αναφέρει το MEGA επιθεωρητής αναμένεται να βάλει στο κάδρο των ευθυνών τον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου, Γιώργο Ζήντρo, επικαλούμενος διάλογο που τον διαβεβαίωνε ότι ο προφυλακισμένος μπορούσε να κάνει βάρδια μόνος του.
Μετά από αυτή την εξέλιξη, ο Γιώργος Ζήντρος πέρασε στην αντεπίθεση και μιλώντας στο MEGA ισχυρίζεται πως θέλουν να τον μπλέξουν για λάθη δικά τους.
«Πάνε να μπλέξουν και μένα. Αυτός λέει ότι βασικός εκπαιδευτής του ήμουν εγώ. Μακάρι να ήμουν εγώ. Ούτε μια μέρα δεν τον εκπαίδευσα από τους τρεις μήνες», είπε αρχικά.
Στη μια και μοναδική φορά που συνάντησε τον μοιραίο σταθμάρχη κατά την εκπαίδευση του, ο Γιώργος Ζήνδρος τον περιέγραψε ως άπειρο και με επιφανειακές γνώσεις.
«Δεν τον εκπαίδευσα καθόλου εγώ. Δεν πέρασε από τα χέρια μου, από άλλους πέρασε. Τον έστειλε στο Λιτόχωρο. Τι να μάθει στο Λιτόχωρο; Τον έστειλε στην Καλαμπάκα, τι να πάρει; Δεν έχει πίνακα. Η μαθητεία τους έπρεπε να επικεντρωθεί στο Παλαιοφάρσαλο και στη Λάρισα», συμπλήρωσε.
Τι υποστήριξε στην απολογία του ο συμβασιούχος σταθμάρχης
Ελεύθερος με εγγύηση 10.000 ευρώ και περιοριστικούς όρους αφέθηκε ο συμβασιούχος σταθμάρχης μετά την απολογία του για την πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.
Οι όροι που του επιβλήθηκαν είναι η εμφάνιση σε αστυνομικό τμήμα δύο φορές το μήνα και η απαγόρευση εξόδου από τη χώρα.
«Η ψυχολογία μου δεν είναι καλή, είμαι συντετριμμένος για το δυστύχημα, λυπάμαι που τόσοι άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους. Έχω ένα βάρος, νιώθω όμως ανακουφισμένος, με την απόφαση των δικαστικών αρχών. Ήμουν ενισχυτικός, δεν είχα τον πρώτο ρόλο στη διακίνηση των αμαξοστοιχιών», είπε στην απολογία του.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο συμβασιούχος σταθμάρχης υποστήριξε πως επέστρεφε καθημερινά από την εργασία του με το βραδινό τρένο στις 10:15 ή 10:30 καθώς κατοικεί στον Βόλο.
Επομένως βάσει αυτού του γεγονότος δεν θα μπορούσε να είναι παρών μέχρι τις 11 το βράδυ, όταν έγιναν και οι κρίσιμοι χειρισμοί στον πίνακα ελέγχου που οδήγησαν τις δύο αμαξοστοιχίες στη σύγκρουση.
Καταρρέει το επιχείρημά του για τις υπερωρίες
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Mega και του Live News και κατόπιν επικοινωνίας με εργατολόγο, ο ισχυρισμός του συμβασιούχου σταθμάρχη περί υπερωριών είναι άκυρος.
Ειδικότερα, ο εν λόγω σταθμάρχης που είναι συμβασιούχος σημαίνει πως εργάζεται με μπλοκάκι, επομένως η σύμβασή του δεν έχει ωράρια, άρα μπορεί να του ζητηθεί να δουλέψει όσες ώρες χρειαστεί, είτε 8, είτε 9, είτε 10.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μάλιστα ο σταθμάρχης φέρεται να είχε κάνει μία προφορική συμφωνία με τον επιθεωρητή ότι θα εργαζόταν 5 ημέρες την εβδομάδα, από 8 ώρες.