Πολλές θεωρίες και σενάρια αναπτύχθηκαν για το φορτίο που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε με το Intercity 62 στην τραγωδία στα Τέμπη.
Υπήρξαν εκτιμήσεις και θεωρίες συνωμοσίας ότι μετέφερε εύφλεκτα υλικά που θα δικαιολογούσαν τη φωτιά που προκλήθηκε μετά τη φονική σύγκρουση των τρένων.
Όπως προκύπτει από το σχετικό έγγραφο της Hellenic Train, η εμπορική αμαξοστοιχία τελικά μετέφερε τρόφιμα, μπίρες και λαμαρίνες (σύρματα από σίδερο).
Σύμφωνα με το έγγραφο, τα πρώτα τρία πρώτα βαγόνια ήταν έμφορτα με πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες) και ακολούθως δέκα βαγόνια ήταν έμφορτα με εμπορευματοκιβώτια (container).
Αν αθροίσει κάποιος τις λαμαρίνες που μετέφεραν τα τρία αυτά βαγόνια ανέρχεται σε 148 τόνους.
Λείπουν πάνω από 100 τόνοι λαμαρίνας
Ωστόσο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του μηχανολόγου και αεροναυπηγού μηχανικού, Κώστα Λακαφώση που μίλησε στην εκπομπή του MEGA, «Live News», τα κομμάτια της λαμαρίνας που βρέθηκαν στο σημείο του δυστυχήματος ήταν μόλις 17 και άλλα 12 εντοπίστηκαν στο μέρος που έχουν μετακινηθεί τα απομεινάρια.
Οι τόνοι που βρέθηκαν υπολογίζονται στους 40, ενώ αποκλείεται το γεγονός να κάηκαν οι λαμαρίνες καθώς, σύμφωνα με τον κ. Λακαφώση κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβεί.
«Πρέπει να μπει σε εργοστάσιο χαλυβουργίας και να μείνει για πάρα πολύ χρόνο για να λιώσει», είπε χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας ότι στον τόπο της τραγωδίας δεν αναπτύχθηκαν τόσο υψηλές θερμοκρασίες, καθώς διακρίνονται ακόμα και ξύλα.
Έτσι από τις εκτιμήσεις και σύμφωνα με όσα αναφέρει το έγγραφο της Hellenic Train προκύπτει ότι λείπουν περίπου 110 τόνοι λαμαρίνας.