Μία εβδομάδα από το τραγικό και συνάμα εγκληματικό δυστύχημα στα Τέμπη στο οποίο θρηνούμε 57 συνανθρώπους μας, στην πλειοψηφία τους νέα παιδιά η εταιρεία Hellenic Train, στο τρένο της οποίας επέβαιναν οι νεκροί και οι πολυτραυματίες, αλλά και εκατοντάδες επιβάτες οι οποίοι προφανώς, τελούν σε σοκ, έχει «λάμψει» δια της απουσίας της.
Εκτός από ανακοινώσεις, τυπικές, επικοινωνιακές με βάση τα εγχειρίδια αντιμετώπισης κρίσεων, ουδείς είχε εμφανιστεί να δώσει εξηγήσεις, να μιλήσει για τις συνθήκες που έγινε το δυστύχημα, να αναλάβει το μερίδιο ευθύνης που αναλογούν στην εταιρεία.
«Δεν εμπλεκόμαστε στις υποδομές και τις έγκαιρες παραδόσεις συστημάτων ασφάλειας» είπαν, μόλις χθες βράδυ σε μια τυπική συνέντευξη που έδωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος.
Και έτσι να είναι… Τι μέτρα έλαβαν για να προστατεύσουν τους επιβάτες τους;
Γιατί δεν ενημέρωσαν ποτέ ότι τα τρένα τους είναι «τυφλά», έστω σε κάποια σημεία της διαδρομής;
Η Hellenic Train διαφήμιζε ασφαλή ταξίδια
Αντιθέτως, παραπλανούσαν έχοντας στην πρώτη σελίδα του site τους το σλόγκαν » safely, safely», «Μετακινούμαστε με ασφάλεια».
Iδού το σλόγκαν που κοσμούσε έως και πριν από λίγες ώρες την πρώτη σελίδα της ιστοσελίδας της εταιρείας. Και το απέσυραν πριν από λίγες ώρες.
Πέντε μέρες μετά ενεργοποίησαν γραμμή επικοινωνίας
Η εταιρεία προετοιμάζοντας προφανώς την επικοινωνιακή εμφάνιση του Διευθύνοντος Συμβούλου άλλαξε την πρώτη σελίδα και έδωσε 5 μέρες μετά ειδική γραμμή επικοινωνίας. Μετά από 5 μέρες αφού, είχαν πλέον αναγνωριστεί οι σοροί και τους είχαν παραλάβει οι συγγενείς τους. Το Σάββατο έγινε η πρώτη κηδεία και μέχρι τότε η Hellenic train δεν είχε ανακοινώσει ειδική γραμμή επικοινωνίας. Άλλωστε, επιβεβαιώνεται από την ανακοίνωση της ίδιας της εταιρείας το Σάββατο αλλά και από τα print screen έως αργά το βράδυ της Παρασκευής – που είναι έως αυτή τη στιγμή διαθέσιμα από την κεντρική σελίδα της-.
Σήμερα, η σελίδα έχει την πιο κάτω εικόνα
Aπουσιάζουν, δηλαδή, τα δρομολόγια και όλα τα σλόγκαν και τα διαφημιστικά.
Και αν κάποιος ισχυριστεί ότι συνδέεται με την πανδημία ο λογαριασμός στο twitter είναι ξεκάθαρος. Στο twitter account το σλόγκαν για ασφαλή ταξίδια παραμένει.
Και το πλέον εντυπωσιακό είναι ότι ουδείς στο δημόσιο λόγο δεν αναφέρεται στην εταιρεία, αν και τι υποχρεώσεις είχε για τις ασφαλείς μετακινήσεις των επιβατών.
Ένα πέπλο σιωπής, από την εταιρεία, πολιτικούς και συνδικαλιστές.
Άραγε γιατί;
Είτε η εταιρεία έχει μικρό ή μεγάλο μερίδιο ευθύνης, είτε δεν έχει, θα όφειλε κυρίως να βρίσκεται δίπλα στους επιβάτες της.
Οι αποκαλύψεις οδήγησαν την Hellenic Train να δηλώσει ότι θα δώσει αποζημιώσεις
Όπως αποκάλυψε το in υπουργική απόφαση του Δεκεμβρίου του 2019, που φέρει ημερομηνία 27/12/2019 και την υπογραφή τού τότε υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, εξαιρεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ – και μάλιστα, για πέντε χρόνια, ως το 2024, όπως και οι δύο προηγούμενες που υπεγράφησαν το 2009 και το 2014 – από το να αποζημιώνει χρηματικά επιβάτες ακόμη και εάν επιβάτης σκοτωθεί ή τραυματιστεί.
Με φόντο τις αποκαλύψεις αυτές η Hellenic Train εξέδωσε ανακοίνωση για το θέμα των αποζημιώσεων μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.