Το μέγεθος του πένθους αλλά και της οργής για τα αίτια της εθνικής τραγωδίας στα Τέμπη είναι ανυπέρβλητο.
Από την πρώτη στιγμή που ετέθη ζήτημα «ανθρώπινου λάθους», το πανελλήνιο αναρωτιέται γιατί εν έτει 2023 δεν μπορεί να αποφευχθεί το οποιοδήποτε λάθος ενός ανθρώπου, εν προκειμένω του σταθμάρχη, και να χαθούν με τόσο άδικο και φρικτό τρόπο δεκάδες ανθρώπινες ζωές.
Παρ’ όλα αυτά, προς το παρόν, έχουμε έναν κατηγορούμενο για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, που σήμερα, Κυριακή, απολογείται ενώπιον των ανακριτικών αρχών, και για τον οποίο – πέρα από όλα τα άλλα «θολά» σημεία – κυκλοφόρησαν φήμες για ρουσφετολογικό διορισμό ενός άπειρου ανθρώπου στη θέση του σταθμάρχη ενός τόσο κομβικού και «ζόρικου» σταθμού.
Ο διορισμός του, λοιπόν, αρχικά παρουσιάστηκε ως ρουσφέτι βουλευτού της ΝΔ, η οποία διέψευσε τους ισχυρισμούς αυτούς και προσέφυγε στη Δικαιοσύνη, ενώ στη συνέχεια, σε συγκεκριμένο μέσο ερνημέρωσης, εμφανίστηκε ως ρουσφέτι «Θεσσαλού υπουργού» της κυβέρνησης.
Γεωργιάδης: «Δεν ήταν ρουσφέτι»
Για την υπόθεση αυτή, μίλησε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος δήλωσε πως «αυτό που ακούστηκε τις τελευταίες ημέρες, ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας ήταν ρουσφέτι, είναι τελείως ψέμα», προσθέτοντας: «το έχω ερευνήσει ο ίδιος».
Ο κ. Γεωργιάδης σημείωσε ότι η κινητικότητα στο Δημόσιο γίνεται μέσω μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, που είναι δημόσια. «Η κινητικότητα άνοιξε και ζήτησε ο ΟΣΕ 18 θέσεις για σταθμάρχες. Έκαναν αίτηση από όλο το ελληνικό Δημόσιο δύο και το σύστημα αυτόματα τους πήρε, εφόσον πληρούσαν τα κριτήρια.
»Στη συνέχεια πέρασαν από την αρμόδια επιτροπή του ΟΣΕ, τους έκρινε κατάλληλους και τους πήγαν για εκπαίδευση, δεν χρειαζόταν να κάνει κάποιος ρουσφέτι», υποστήριξε ο υπουργός Ανάπτυξης.
Το ΦΕΚ για την μετάταξη του σταθμάρχη
Με αριθμό φύλλου 1549 και ημερομηνία 30 Ιουνίου 2022, το ΦΕΚ περιλαμβάνει την μετάταξη του σταθμάρχη στον μοιραίο σταθμό.
Όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ:
«Με την υπ’ αρ. 9026588/14.06.2022 απόφαση του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνοντος Συμβούλου του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος, που εκδόθηκε, αφού ελήφθησαν υπόψη:
α. Τα άρθρα 1 έως 7 του ν. 4440/2016 (Β’ 224), και το άρθρο 28 του ν. 4305/2014 (Α’ 237),
β. ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του ΟΣΕ (Β’ 2623/2022),
γ. η υπ’ αρ. 6647919919/13.04.2022 αίτηση του ΣΑΜΑΡΑ Βασιλείου του Δημητρίου, που κατατέθηκε στο πλαίσιο του Α’ Κύκλου Κινητικότητας έτους 2022,
δ. το υπ’ αρ. 1/2022 πρακτικό επιλογής του Τριμελούς Οργάνου του άρθρου 7 του ν. 4440/2016,
ε. το υπ’ αρ. 9021803/17.05.2022 έγγραφο προς τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας και το υπ’ αρ. 6937/25.05.2022 απαντητικό έγγραφο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, μετατάσσεται ο ΣΑΜΑΡΑΣ Βασίλειος του Δημητρίου, από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας κατηγορίας ΔΕ Διοικητικού στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας σε κενή Οργανική θέση του Κλάδου Κυκλοφορίας (ειδικότητας ΔΕ Σταθμαρχών), με κωδικό: 1645713805. [Αρ. δέσμευσης έτους 2022 της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του ΟΣΕ: 29610-1 (60.00)».
Ο Άδωνις Γεωργιάδης, μάλιστα, απαντώντας σε ερώτηση για το ποιος τοποθέτησε τον συγκεκριμένο σταθμάρχη στην Λάρισα, απάντησε:
«Στη Λάρισα τον έβαλε με την υπογραφή του ο περιφερειακός διευθυντής του ΟΣΕ – προφανώς θα ερωτηθεί από τον εισαγγελέα».