Συγκλονισμένη είναι η χώρα από την τραγωδία με τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη που είχε σαν αποτέλεσμα τουλάχιστον 26 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους και άλλοι 85 να έχουν τραυματιστεί.
Αρκετοί εκ των τραυματιών είναι σε σοβαρή κατάσταση με κάποιους εξ αυτών να χειρουργούνται.
Παράλληλα στο σημείο επιχειρούν 150 πυροσβέστες, οι οποίοι με φακούς αναζητούν εγκλωβισμένους και επιζώντες ή τραυματίες στα συντρίμμια των δύο τρένων αλλά και στα γύρω χωράφια, καθώς υπάρχουν φόβοι ότι πολλοί επιβαίνοντες εκσφενδονίστηκαν από τη σφοδρή σύγκρουση.
Γερανοφόρα οχήματα και μηχανουργοί από την Αθήνα έχουν ξεκινήσει από την Αθήνα προς τα Τέμπη προκειμένου να συνδράμουν στις επιχειρήσεις διάσωσης.
Υπενθυμίζεται πως λίγο μετά τις 23:00 εμπορικό τρένο με προορισμό από Θεσσαλονίκη προς τη Λάρισα συγκρούστηκε μετωπικά με την αμαξοστοιχία IC 62 της Hellenic Train που είχε αναχωρήσει από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη με περίπου 350 επιβάτες και 20 άτομα προσωπικό.
«Τα πρώτα δύο βαγόνια δεν υπάρχουν»
«Έγινε μετωπική σύγκρουση από ό,τι φαίνεται, αμαξοστοιχία επιβατική προς Θεσσαλονίκη με εμπορική από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα. Βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Συγκρούστηκαν. Η σύγκρουση ήταν ισχυρότατη», είπε στον ΣΚΑΪ, περιγράφοντας την τραγωδία ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός.
«Τα βαγόνια ένα και δύο δεν υπάρχουν, το τρίτο έχει εκτροχιαστεί», συμπλήρωσε.
«Τη στιγμή της σύγκρουσης καταλαβαίνουμε ότι εκτροχιαζόμαστε, πιανόμασταν, δεν είχαμε ζώνη να κρατηθούμε. Ακόμα και στα τελευταία βαγόνια υπήρχαν τραυματισμοί. Οι σοβαρότεροι τραυματισμοί ήταν στα πρώτα βαγόνια και είναι όλοι νέα παιδιά. Εμάς μας βοήθησαν τα νέα παιδιά, αλλά μπροστά η κατάστασή ήταν τραγική, ο καπνός και μόνο σε έπνιγε, εμάς που ήμασταν στο έκτο βαγόνι», είπε ακόμα.
Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, η πρώτη εκτίμηση τα αίτια του δυστυχήματος κάνει λόγο για λάθος στη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών στον κόμβο της Λάρισας.
Όπως ανέφερε το MEGA επικαλούμενο πληροφορίες που δεν έχουν επιβεβαιωθεί στον σταθμό του Παλαιοφαρσάλου, λόγω του τεχνικού προβλήματος καλωδίου ηλεκτροκίνησης είχε δημιουργηθεί φόρτος στις γραμμές.
Αυτό το καλώδιο που έπεσε λοιπόν σύμφωνα με το ρεπορτάζ είχε σαν αποτέλεσμα η αλλαγή στα κλειδιά να γίνεται χειροκίνητα και όχι μηχανικά κάτι που ίσως οδήγησε σε κάποιο ανθρώπινο λάθος στον συντονισμό είχε σαν αποτέλεσμα να δύο τρένα να βρεθούν στην ίδια γραμμή και να συγκρουστούν.