Μετατίθεται για αργότερα η «ημέρα της κρίσεως» για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού. Η νέα ενδεικτική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών είναι η 29η Μαΐου, ουσιαστικά στο όριο ημερομηνία όμως που -εκτός απροόπτου- θα πέσει εντός του κύκλου των εκλογικών αναμετρήσεων, γεγονός που κάνει λογική ακόμη και μια νέα παράταση.
Είναι, εξάλλου, δύσκολο για πολλούς λόγους να προχωρούν διαγωνισμοί για μεγάλες υποδομές και σημαντικά assets σε προεκλογικό κλίμα. Το εν λόγω πλαίσιο είναι γνωστό στους εμπλεκόμενους στη διαδικασία, σε κάθε περίπτωση όμως το ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκει να κρατήσει τον διαγωνισμό μέσα στα όρια που θα επιτρέψουν να έχει ολοκληρωθεί η παράδοση της Εγνατίας Οδού στον νέο ανάδοχο τον Οκτώβριο του 2024, με την ολοκλήρωση δηλαδή της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου.ς: αττική οδός
Αξιοπιστία
Όπως σχολιάζουν πηγές του Ταμείου, αυτό θα ενισχύσει την αξιοπιστία του απέναντι στους υποψήφιους επενδυτές και θα αποσοβήσει το σενάριο παράτασης της υφιστάμενης σύμβασης. Η δομή βεβαίως που επελέγη εξαρχής για τον διαγωνισμό της νέας παραχώρησης είχε ως στόχο να αποφευχθούν οι αρρυθμίες που έχουν παρατηρηθεί σε άλλους διαγωνισμούς . Για αυτό επελέγη να μην ενταχθεί στον διαγωνισμό βαρύ κατασκευαστικό αντικείμενο, το οποίο βάσει της εμπειρίας θα πυροδοτούσε παρωχημένους ανταγωνισμούς, βάζοντας προσκόμματα στη διαδικασία.
Βεβαίως η αρχική -τουλάχιστον- μετάθεση της κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών στα τέλη Μαΐου θέτει εν αμφιβόλω το ορόσημο του πρώτου εξαμήνου, που μπορεί να διατηρήσει σε ένα στενό μεν αλλά ρεαλιστικό πλαίσιο την εξέλιξη του διαγωνισμού.
Επενδυτικό ενδιαφέρον
Σε κάθε περίπτωση το επενδυτικό ενδιαφέρον για τον οδικό άξονα της Αττικής Οδού είναι τεράστιο. Αποτελεί εξάλλου ένα πολύτιμο asset για το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων, που αναμένεται να φέρει στο Ταμείο έσοδα ρεκόρ. Εξαρχής ο διαγωνισμός έγινε μαγνήτης για εταιρείες διαχείρισης παραχωρήσεων και funds από την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Ολλανδία και την Αυστραλία, μαζί με τους μεγάλους ελληνικούς ομίλους, με πρόσφατη προσθήκη την ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Έτσι, τα οκτώ σχήματα που διεκδικούν τη νέα 25ετή παραχώρηση είναι: ABERTIS INFRAESTRUCTURAS, GRUPPO FININC – INC SpA, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – FS ARK HOLDCO, VINCI HIGHWAYS – VINCI CONCESSIONS – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – MOBILITY PARTNER, BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL – RUBICONE BIDCO – ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΑΒΑΞ – ADRIAN INFRASTRUCTURE, MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS – FINCOP INFRASTRUCTURE και VAUBAN – DIF – EGIS.