Βόρεια News
  • Δήμοι
    • Αγία Παρασκευή
    • Βριλήσσια
    • Γαλάτσι
    • Ηράκλειο
    • Κηφισιά
    • Μαρούσι
    • Μεταμόρφωση
    • Νέα Ιωνία
    • Νέα Φιλαδέλφεια – Νέα Χαλκηδόνα
    • Πεντέλη
    • Πεύκη – Λυκόβρυση
    • Χαλάνδρι
    • Χολαργός – Παπάγου
    • Ψυχικό – Φιλοθέη
  • Περιφέρεια
  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
Κανένα Αποτέλεσμα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
Βόρεια News
  • Δήμοι
    • Αγία Παρασκευή
    • Βριλήσσια
    • Γαλάτσι
    • Ηράκλειο
    • Κηφισιά
    • Μαρούσι
    • Μεταμόρφωση
    • Νέα Ιωνία
    • Νέα Φιλαδέλφεια – Νέα Χαλκηδόνα
    • Πεντέλη
    • Πεύκη – Λυκόβρυση
    • Χαλάνδρι
    • Χολαργός – Παπάγου
    • Ψυχικό – Φιλοθέη
  • Περιφέρεια
  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
Κανένα Αποτέλεσμα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
Βόρεια News
Κανένα Αποτέλεσμα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
Αρχική Οικονομία

Ναυτιλία: Η άνοδος του «αόρατου» ρωσικού στόλου και ο κίνδυνος για τη φήμη του κλάδου

A A
Ναυτιλία: Η άνοδος του «αόρατου» ρωσικού στόλου και ο κίνδυνος για τη φήμη του κλάδου
Μοιραστείτε το στο FacebookΜοιραστείτε το στο TwitterΜοιραστείτε το στο LinkedIn

Το διαρκώς αυξανόμενο μέγεθος των λεγόμενων «αόρατων» δεξαμενοπλοίων αποτελεί πραγματική απειλή για τη φήμη της παγκόσμιας ναυτιλίας και θέτει σε κίνδυνο τις ζωές των ναυτικών καθώς και το περιβάλλον, προειδοποιούν κορυφαία στελέχη του κλάδου.

Άρθρα που θα σου αρέσουν!

Ελιά: Η αμφίδρομη σχέση καλλιέργειας και κλιματικής αλλαγής

FT: Οι αυξήσεις των επιτοκίων αναστέλλουν τις συγχωνεύσεις και τις εξαγορές στις ευρωπαϊκές τράπεζες

Εστίαση: Τρία κορυφαία σήματα έρχονται στην αγορά της Αθήνας

Στον απόηχο των κυρώσεων και της επιβολής εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο από την Ευρωπαϊκή Ενωση, η Ρωσία αποκτά ένα μεγάλο κομμάτι της πίτας του στόλου, ενώνοντας τις δυνάμεις της και με άλλους εξαγωγικούς «γίγαντες» όπως το Ιράν και η Βενεζουέλα. Ο στόχος είναι προφανής και πιο συγκεκριμένα η αποφυγή κυρώσεων, με τα παλαιότερα δεξαμενόπλοια να ωθούνται σε επικίνδυνες επιχειρήσεις χωρίς σωστή διαχείριση και την ανάλογη ασφαλιστική κάλυψη.

Διαβάστε επίσης – Πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο: Πολύ υψηλό για να πλήξει την πολεμική μηχανή του Πούτιν

Παράλληλα, ο αυξανόμενος ρυθμός μεταφορτώσεων φορτίου από πλοίο σε πλοίο, οδηγούν τους εμπειρογνώμονες να σημάνουν τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα ατυχημάτων.

Ο Jakob Larsen, επικεφαλής του τομέα ασφάλειας του διεθνούς ναυτιλιακού οργανισμού BIMCO, δήλωσε ότι ανησυχεί για την άνοδο του «αόρατου» στόλου, καταγγέλλοντας οποιεσδήποτε ενέργειες παραβιάζουν τους κανονισμούς ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένης της απενεργοποίησης του AIS (σ.σ. του πομπού) ενός πλοίου ως μέρος των προσπαθειών συγκάλυψης έκνομων δραστηριοτήτων.

«Είναι ανησυχητικό ότι οι ενέργειες ορισμένων οδηγούν σε άσχημη εικόνα τη συντριπτική πλειοψηφία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου που επικεντρώνεται στην ασφαλή μεταφορά φορτίων», είπε ο Larsen στο Splash247.

Από Rolls-Royce η αγορά κινδυνεύει να γίνει…. Lada

Χαρακτηριστική ήταν και η δήλωση του συγγραφέα Michael Grey, ο οποίος επεσήμανε πως «ο τομέας των δεξαμενόπλοιων είχε δουλέψει τόσο σκληρά για να γίνει η Rolls-Royce της ναυτιλιακής βιομηχανίας και τώρα ο “αόρατος” στόλος και το είδος των ανθρώπων που θα προσελκύσει θέτει σε μεγάλο κίνδυνο τη φήμη που έχει αποκτηθεί».

Στο μεταξύ, εκφράζοντας ανησυχία για τους άνδρες και τις γυναίκες που «στρατολογήθηκαν» για να μεταφέρουν όλο αυτό το παράνομο φορτίο, ο Fabrizio Barcellona, συντονιστής στη Διεθνή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF), είπε: «Τις περισσότερες φορές, οι ναυτικοί δεν γνωρίζουν την προέλευση του φορτίου. Αυτό μπορεί να ισχύει ακόμη περισσότερο για το πετρέλαιο, το οποίο μπορεί να αγοράζεται και να πωλείται συνεχώς, μέσα σε ένα μόνο ταξίδι»

Ο προσδιορισμός της έκτασης του «αόρατου» ή «σκοτεινού» κατά πολλούς στόλου γίνεται ακόμη πιο δύσκολος επειδή οι πραγματικοί ιδιοκτήτες ή ελεγκτές ενός σκάφους μπορούν πολύ εύκολα να κρυφτούν από τις σημαίες ευκαιρίας.

Ένας εκπρόσωπος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού τόνισε πως «προτεραιότητα του ΙΜΟ είναι να διασφαλίσει την ασφάλεια της ναυτιλίας και την πρόληψη της ρύπανσης. Όλα τα κράτη μέλη καλούνται να ενεργήσουν για να διασφαλίσουν ότι οι κανονισμοί του ΙΜΟ εφαρμόζονται πλήρως σε όλα τα πλοία».

Τους τελευταίους μήνες, οι «σύμμαχοι» της Ρωσίας  έχουν οδηγηθεί σε μαζικό ξεφάντωμα δαπανών, αγοράζοντας πάρα πολλά γερασμένα δεξαμενόπλοια προκειμένου να είναι έτοιμα για παράνομη δράση με αφορμή τις νέες κυρώσεις. Μάλιστα, φέρεται να έχουν ήδη σημειωθεί μερικά ατυχήματα με πρωταγωνιστές τα «αόρατα» πλοία, τους τελευταίους δύο μήνες.

Υπερ-κέρδη και vintage πλοία

Ο ναυλομεσιτικός οίκος Poten & Partners ανέφερε τον περασμένο μήνα ότι ο «αόρατος« στόλος των δεξαμενόπλοιων πλησιάζει τα 300 πλοία, ενώ οι ναύλοι για τα φορτία από τη Βενεζουέλα ή το Ιράν μπορεί να είναι δύο ή τρεις φορές υψηλότεροι από αυτούς για νόμιμα ταξίδια. «Αυτά τα υπερ-κέρδη έχουν δημιουργήσει ένα ισχυρό κίνητρο για καιροσκόπους να εμπλακούν σε αυτές τις συναλλαγές», σημείωσε ο Poten & Partners.

«Εάν η Ρωσία αρχίσει να χρησιμοποιεί περισσότερα τέτοια πλοία, ο μέσος όρος ηλικίας των δεξαμενόπλοιων εξαγωγής θα αυξηθεί δραματικά και (δυστυχώς), το ίδιο και ο κίνδυνος ατυχημάτων», προειδοποίησε ο ίδιος οίκος.

Ένα άλλο ζήτημα ασφάλειας είναι τα μποτιλιαρισμένα πλοία σε κόμβους ανά τον κόσμο. Μια αυξανόμενη συμφόρηση καταγράφεται στα στενά του Βοσπόρου, όπου η απόφαση της Τουρκίας να αναθεωρήσει τα ζητούμενα περί ασφαλιστικής κάλυψης όλων των δεξαμενόπλοιων που διέρχονται έχει οδηγήσει σε τεράστιες ουρές και ατυχήματα στα αγκυροβόλια.

Πηγή: ΟΤ

ΚοινοποίησηTweetΚοινοποίηση

Σχετικά άρθρα

Ελιά: Η αμφίδρομη σχέση καλλιέργειας και κλιματικής αλλαγής

Ελιά: Η αμφίδρομη σχέση καλλιέργειας και κλιματικής αλλαγής

Στην άμβλυνση του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής συμβάλλει η ελαιοκαλλιέργεια, ενώ η παραγωγή ελαιόλαδου έχει αποδειχθεί ότι είναι ευεργετική για το περιβάλλον.Σύμφωνα με έρευνες, η  ελιά είναι το δέντρο...

Περισσότερα

FT: Οι αυξήσεις των επιτοκίων αναστέλλουν τις συγχωνεύσεις και τις εξαγορές στις ευρωπαϊκές τράπεζες

FT: Οι αυξήσεις των επιτοκίων αναστέλλουν τις συγχωνεύσεις και τις εξαγορές στις ευρωπαϊκές τράπεζες

Η επιθετική σύσφιγξη της νομισματικής πολιτικής από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα έχει καθυστερήσει για τουλάχιστον δύο χρόνια τις εξαγορές και συγχωνεύσεις στον ευρωπαϊκό τραπεζικό κλάδο. Οι dealmakers στην...

Περισσότερα

Εστίαση: Τρία κορυφαία σήματα έρχονται στην αγορά της Αθήνας

Εστίαση: Τρία κορυφαία σήματα έρχονται στην αγορά της Αθήνας

Μέχρι τις αρχές του 2024 τρία κορυφαία σήματα του κλάδου εστίασης θα κάνουν ντεμπούτο στην αθηναϊκή αγορά, αλλάζοντας τις ισορροπίες.Τα δύο εξ αυτών αποτελούν επιστροφές από τα παλιά,...

Περισσότερα

Αμπέλι: Προστασία από τις διαδοχικές πρωτογενείς μολύνσεις

Αμπέλι: Προστασία από τις διαδοχικές πρωτογενείς μολύνσεις

Στις πεδινές περιοχές, τα δεδομένα δείχνουν ότι οι υπάρχουν ιδιαίτερα ευνοϊκές συνθήκες για διαδοχικούς κύκλους πρωτογενών μολύνσεων από τον Περονόσπορο στο αμπέλι. Οι συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας είναι...

Περισσότερα

Βαμβάκι: Παρατείνεται η υποβολή αιτήσεων πιστοποίησης

Βαμβάκι: Παρατείνεται η υποβολή αιτήσεων πιστοποίησης

Έως και την Παρασκευή 9 Ιουνίου 2023 παρατείνεται η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων για την πιστοποίηση Ολοκληρωμένης Διαχείρισης σύμφωνα με τα πρότυπα AGRO 2-1 & 2-2 για την...

Περισσότερα
Επόμενο άρθρο
Πολυτελείς κατοικίες: «Βουτιά» 45% στα συμβόλαια – Ποιοι είναι οι καλύτεροι πελάτες για τις ελληνικές βίλες

Πολυτελείς κατοικίες: «Βουτιά» 45% στα συμβόλαια – Ποιοι είναι οι καλύτεροι πελάτες για τις ελληνικές βίλες

Άρχισαν οι εγγραφές για το KIFISSIA SANTA WALK & RUN

Άρχισαν οι εγγραφές για το KIFISSIA SANTA WALK & RUN

Τελευταία άρθρα

Με τη συνδιοργάνωση της Περιφ. Αττικής οι “Ημέρες Θάλασσας 2023” στον Πειραιά και το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ανδρών και Γυναικών ΑΜΕΑ στο ΟΑΚΑ (βίντεο, φώτο)  
Περιφέρεια

Με τη συνδιοργάνωση της Περιφ. Αττικής οι “Ημέρες Θάλασσας 2023” στον Πειραιά και το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ανδρών και Γυναικών ΑΜΕΑ στο ΟΑΚΑ (βίντεο, φώτο)  

Πανελλαδικές 2023: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στη Φυσική
Ελλάδα

Πανελλαδικές 2023: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στη Φυσική

Υπόθεση Γεωργούλη: Την Πέμπτη ψηφίζει η Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου για την άρση ασυλίας του
Πολιτική

Υπόθεση Γεωργούλη: Την Πέμπτη ψηφίζει η Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου για την άρση ασυλίας του

Κουτσούμπας για Σκλήρυνση Κατά Πλάκας: Ολοκληρωτική κάλυψη των αναγκών των πασχόντων με αποκλειστική ευθύνη του κράτους
Πολιτική

Κουτσούμπας για Σκλήρυνση Κατά Πλάκας: Ολοκληρωτική κάλυψη των αναγκών των πασχόντων με αποκλειστική ευθύνη του κράτους

Πανελλαδικές 2023: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στη Πληροφορική
Ελλάδα

Πανελλαδικές 2023: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στη Πληροφορική

Ράνια Θρασκιά: Έχω ψηφίσει ΠΑΣΟΚ στο παρελθόν – Πώς είπα το «ναι» στον Αλέξη Τσίπρα
Πολιτική

Ράνια Θρασκιά: Έχω ψηφίσει ΠΑΣΟΚ στο παρελθόν – Πώς είπα το «ναι» στον Αλέξη Τσίπρα

© Βόρεια News / voreianews.gr / Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος

Κανένα Αποτέλεσμα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
  • Δήμοι
    • Αγία Παρασκευή
    • Βριλήσσια
    • Γαλάτσι
    • Ηράκλειο
    • Κηφισιά
    • Μαρούσι
    • Μεταμόρφωση
    • Νέα Ιωνία
    • Νέα Φιλαδέλφεια – Νέα Χαλκηδόνα
    • Πεντέλη
    • Πεύκη – Λυκόβρυση
    • Χαλάνδρι
    • Χολαργός – Παπάγου
    • Ψυχικό – Φιλοθέη
  • Περιφέρεια
  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Οικονομία

© 2022 Βόρεια News / voreianews.gr - Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?